Neoplan Tourliner L

Family affair

Testbericht-Neoplan Tourliner L Foto: Karl-Heinz Augusin 14 Bilder

Test: The Neoplan Tourliner has always found it tough to establish itself as a true Neoplan on the German market. After eleven years of production, we put a veteran coach to the test.

If you don't truly belong to the family, you can spend your whole life trying to get your voice heard. This truism often applies in the vehicle world, as is the case for the Neoplan Tourliner, the second version of a MAN bus after the Stuttgart-based manufacturer, which would have celebrated its 80th birthday in 2015, was taken over by MAN in 2002.

A Neoplan from Ankara? No split windshield? No window columns with the traditional 19° forward incline? "No way!" This was the loud reaction from customers across the country. The coach's design is based on the last Neoplan generation, and is a long way from the "sharp cut" design of later models that still shapes the brand to this day.

This certainly has its advantages, such as the large windshield that gives the driver excellent visibility. But it also comes with a few downsides. The single-spot headlights, for example, cannot be fitted with either xenon lights or cornering lights. On the whole, however, the Tourliner is an impressive sight, with the new front-end hood giving it a slightly more dynamic look. The sales figures for the first Turkish-made Neoplan have yet to take off, with 2,500 vehicles sold in over ten years not exactly being a mega success. The bus is a rare sight on German roads in particular. This is also due to the fact that the Tourliner is the bus of choice in markets such as the UK or Turkey. Since the early withdrawal of the Starliner luxury model, it has carried the burden of being the only right-hand drive MAN/Neoplan vehicle, making it particularly popular in Great Britain. The Tourliner therefore bravely embodies the luxury and exclusivity that have always made the Neoplan brand so special.

Kompletten Inhalt freischalten ...
Kostenlos für unsere Digital-Abonnenten
Testbericht-Neoplan Tourliner L

Melden Sie sich an und prüfen Sie, ob Ihre Abonummer in Ihrem Profil hinterlegt ist. Wenn Sie Abonnent sind, aber noch kein Profil haben, können Sie sich hier registrieren. Weitere Informationen zu Registrierung und Anmeldung finden Sie hier.

Kaufen Sie diesen Artikel
Testbericht-Neoplan Tourliner L
Neoplan Tourliner L
Family affair

Nach dem Kauf können Sie diesen Artikel in Ihrem Profil unter gekaufte Artikel jederzeit aufrufen. Falls Sie noch kein Profil haben, können Sie sich hier kostenlos registrieren.

3.99 €
Technische Daten
Neoplan Tourliner Tourliner L
Preis Testfahrzeug 298.000,- €
Motorbauart Reihenmotor
Außenlänge 13.800 mm
Außenhöhe 3.800 mm
Zul. Gesamtgewicht 25.530 kg
Leergewicht 15.925 kg
Kraftstoff Diesel
Tankinhalt 705 l
Sitzplätze 33-59
Alle technischen Daten anzeigen
Neu Registrieren

Erstellen Sie ein kostenloses Profil und profitieren Sie von vielen Vorteilen:

  • Mit Digital-Abo voller Zugriff auf alle Inhalte, technische Daten und Experten
  • Newsletter bequem verwalten
  • Bevorzugte Themen auf der Startseite anpassen
Kostenlos anmelden
Unsere Experten
Jan Bergrath, Experte für Fahrerthemen Jan Bergrath Journalist
Harry Binhammer, Rechtsanwalt und Fachanwalt für Arbeitsrecht Harry Binhammer Fachanwalt für Arbeitsrecht
Kostenloser Newsletter
Newslettertitel Jetzt auswählen und profitieren

Maßgeschneidert: Die neuen Themen-Newsletter für Transportprofis.

eurotransport.de Webshop
Web Shop Content Teaser Der neue Webshop für die, die es bringen.

Truckliteratur, Lkw-Modelle, Merchandising und mehr.

WhatsApp-Newsletter
Whatsapp Logo Nachrichten direkt aufs Smartphone

eurotransport.de bietet jetzt einen kostenlosen WhatsApp-Newsletter.