MAN TGX 18.560 BLS

Second spring

Man-TGX 18.560 BLS Foto: Jacek Bilski 16 Bilder

Test: D38 and Traxon: These are the ingredients that give the MAN TGX more power and a new lease on life, as well as lower consumption and greater comfort.

It's an imposing sight. At over 1,500 rpm in tenth gear, the TGX 18.560 drags its 40-ton weight up the five percent incline at almost 70 km/h. As it accelerates out of the incline to 1,700 rpm, it quickly shifts through eleventh and twelfth gears and reaches its cruising speed before the measuring point signals the end of the hill measurement. Few 40-ton vehicles can so dynamically master this ten-kilometer incline of the A 1 autobahn near Trier in western Germany.

D38 too big for the TGS driver's cab

The father of this dynamism is a new six-cylinder engine called the D38. With a displacement of 15.2 liters and a long-stroke design (170 millimeters), it has been available since the end of last year in the TGX in three power classes of 520, 560 and 640 hp, with the most powerful variant reserved for heavy-duty tractors. The space beneath the more compact TGS driver's cab is obviously not sufficient for the big engine. Here, the maximum possible power is 480 hp from the 12.4-liter D26 engine.

Kompletten Inhalt freischalten ...
Kostenlos für unsere Digital-Abonnenten
Man-TGX 18.560 BLS

Melden Sie sich an und prüfen Sie, ob Ihre Abonummer in Ihrem Profil hinterlegt ist. Wenn Sie Abonnent sind, aber noch kein Profil haben, können Sie sich hier registrieren. Weitere Informationen zu Registrierung und Anmeldung finden Sie hier.

Kaufen Sie diesen Artikel
Man-TGX 18.560 BLS
MAN TGX 18.560 BLS
Second spring

Nach dem Kauf können Sie diesen Artikel in Ihrem Profil unter gekaufte Artikel jederzeit aufrufen. Falls Sie noch kein Profil haben, können Sie sich hier kostenlos registrieren.

3.99 €
Technische Daten
MAN TGX 18.560 BLS
Preis Testfahrzeug 118.000,- €
Motorbauart Reihenmotor
Außenhöhe 3.775 mm
Zul. Gesamtgewicht 18.000 kg
Kraftstoff Diesel
Alle technischen Daten anzeigen
Neu Registrieren

Erstellen Sie ein kostenloses Profil und profitieren Sie von vielen Vorteilen:

  • Mit Digital-Abo voller Zugriff auf alle Inhalte, technische Daten und Experten
  • Newsletter bequem verwalten
  • Bevorzugte Themen auf der Startseite anpassen
Kostenlos anmelden
Unsere Experten
Jan Bergrath, Experte für Fahrerthemen Jan Bergrath Journalist
Harry Binhammer, Rechtsanwalt und Fachanwalt für Arbeitsrecht Harry Binhammer Fachanwalt für Arbeitsrecht
Kostenloser Newsletter
Newslettertitel Jetzt auswählen und profitieren

Maßgeschneidert: Die neuen Themen-Newsletter für Transportprofis.

eurotransport.de Webshop
Web Shop Content Teaser Der neue Webshop für die, die es bringen.

Truckliteratur, Lkw-Modelle, Merchandising und mehr.

WhatsApp-Newsletter
Whatsapp Logo Nachrichten direkt aufs Smartphone

eurotransport.de bietet jetzt einen kostenlosen WhatsApp-Newsletter.