MAN TGS 35.440

The no-frills dump truck

MAN TGS 35.440, Fahrzeuge, Kipper Foto: Michael Kern 13 Bilder

The four-axle MAN TGS 35.440 is a no-frills dump truck. Its strengths lie in intelligent pragmatism and a few refined details like the water-operated primary retarder.

It´s said that women age, but men mature. But what is the equivalent for dump trucks? After all, they are the outdoorsmen of trucks. Let's put it this way: a bit of a rustic nature doesn´t hurt. It also doesn´t matter much if a sense of tradition and traces of wind and weather show through. This at least lets you know that such a rugged individual is more likely to fill quotas than one who constantly chases the latest fads with ostentation and a lot of hubub.

1,800 bar maximum injection pressure and two-stage charging

It took something as big as Euro 6 knocking on the door to motivate MAN to make a few modifications to its TGS, which was introduced in 2007. Virtually nothing changed in the driver´s cab itself. There was some retouching on the exterior to give the heavy MAN a facelift. That´s not very much. But the new Euro 6 engines underneath it did manage to prompt some interest. This is because MAN went its own way with these engines—to the extent that neither a variable turbocharger nor injection pressures above 2,000 bar play a role. A relatively low maximum injection pressure of 1,800 bar and two-stage charging instead characterize the MAN Euro 6 engines, some old, familiar versions of which are no longer even represented.

Kompletten Inhalt freischalten ...
Kostenlos für unsere Digital-Abonnenten
MAN TGS 35.440, Fahrzeuge, Kipper

Melden Sie sich an und prüfen Sie, ob Ihre Abonummer in Ihrem Profil hinterlegt ist. Wenn Sie Abonnent sind, aber noch kein Profil haben, können Sie sich hier registrieren. Weitere Informationen zu Registrierung und Anmeldung finden Sie hier.

Kaufen Sie diesen Artikel
MAN TGS 35.440, Fahrzeuge, Kipper
MAN TGS 35.440
The no-frills dump truck

Nach dem Kauf können Sie diesen Artikel in Ihrem Profil unter gekaufte Artikel jederzeit aufrufen. Falls Sie noch kein Profil haben, können Sie sich hier kostenlos registrieren.

9.99 €
Unsere Experten
Jan Bergrath, Experte für Fahrerthemen Jan Bergrath Journalist
Harry Binhammer, Rechtsanwalt und Fachanwalt für Arbeitsrecht Harry Binhammer Fachanwalt für Arbeitsrecht
Kostenloser Newsletter
Newslettertitel Jetzt auswählen und profitieren

Maßgeschneidert: Die neuen Themen-Newsletter für Transportprofis.

eurotransport.de Webshop
Web Shop Content Teaser Der neue Webshop für die, die es bringen.

Truckliteratur, Lkw-Modelle, Merchandising und mehr.

WhatsApp-Newsletter
Whatsapp Logo Nachrichten direkt aufs Smartphone

eurotransport.de bietet jetzt einen kostenlosen WhatsApp-Newsletter.